صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۵۶۳۶۰

شکست حتمی پروژه‌بگیران ضد انقلاب در انتخابات ۱۱ اسفند | مردم مانند ۲۲ بهمن پای کار خواهند بود

به فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب راه حل مشکلات کشور تشکیل مجلس قوی است و پارلمان قدرتمند، منجر به افزایش اقتدار ملی خواهد شد از این رو باید گفت شرکت در انتخابات یک مسئله صرف سیاسی نیست، بلکه یک مسئله اجتماعی است
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ انسیه ربیعی

راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در شرایطی برگزار شد که از یک سو برخی رسانه‌ها به دلیل حادثه کرمان، سعی کردند کشور را ناامن نشان دهند و از سو دیگر جریان ضدانقلاب و معاند تلاش بی‌سابقه‌ای برای عدم مشارکت مردم در راهپیمایی به خرج داد؛ با این همه در سایه تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیرو‌های امنیتی، سربازان گمنام امام زمان و همه دستگاه‌ها، بدون هیچ حادثه امنیتی این راهپیمایی هم با شکوه بسیار در تمام نقاط کشور برگزار شد از این رو طبق آمار، میزان حضور مردم به طور متوسط بیش از ۲۰ درصد و حتی در برخی از استان‌ها بیش از ۵۰ درصد گزارش شده است. حال سوال اینجاست که چرا این حضور مهم و قابل اهمیت است؟ اکنون ۲ هفته تا انتخابات مجلس دوازدهم زمان باقی است و حضور معنادار مردم در مراسم ۲۲ بهمن طلیعه و نشانه خوبی برای انتخاباتی پرشور در ۱۱ اسفند است.

میانگین مشارکت در انتخابات مجلس
از همین منظر است که دشمنان و رسانه‌های معارض نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخابات اسفند ماه را به عنوان پروژه جدید به دست گرفته‌اند و با تحلیل‌های نادرست و سیاه سعی دارند در تصمیم رای دهندگان برای انتخابات سستی و شک ایجاد کنند. برای نمونه باید یادآور شد درصد مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۱۳۹۸ به دلیل شرایط کرونایی و ایضاً فراز و نشیب‌های اقتصادی و اجتماعی قبل از انتخابات، بالغ بر ۴۲/۵۷ درصد بود، اما معارضین این انتخابات را نه به نظام تعریف کردند!
با این همه باید خاطرنشان کرد میانگین مشارکت مردمی در انتخابات ادوار مجلس طی ۴۴ اخیر عددی بالغ بر ۵۸.۸ درصد بوده است. در حال حاضر بر اساس حداقل ۴ نظرسنجی توسط ۴ موسسه جداگانه در فاصله ۲ تا ۳ ماه قبل از انتخابات ۱۱ اسفند، میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان تاکنون در کل کشور به طور میانگین به نرخ ۴۰ درصد رسیده است. این در حالی است که روند مشارکت در انتخابات‌ها معمولا در ایام نزدیک به انتخابات افزایشی می‌شود.

مشارکت در انتخابات و ۴۵ سال دفاع از انقلاب
بنابراین به فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب راه حل مشکلات کشور تشکیل مجلس قوی است و پارلمان قدرتمند، منجر به افزایش اقتدار ملی خواهد شد از این رو باید گفت شرکت در انتخابات یک مسئله صرف سیاسی نیست، بلکه یک مسئله اجتماعی است که به وسیله آن می‌توان آینده را ساخت یا آینده را ویران کرد. هر چندکه با آمدن یا رفتن یک شخص تغییری در اوضاع ما حاصل نمی‌شود، اما انتخاب اشخاص که دارای سیستم تفکری و روش خاص و مثبت در مدیریت هستند می‌تواند آینده ما را روشن‌تر کند.

در این باره چندی پیش، ولی‌الله بیاتی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در گفتگویی تصریح کرده بود: «هر کشوری و هر سیستم اجرایی یکسری عوامل تصمیم گیرنده دارد. برای اینکه امورات کشور بهتر اداره شود ضرورت دارد که مردم در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند تا فرد اصلح برای قانون گذاری بهتر انتخاب شود. اگر مسئولان خود را به مردم نزدیک کرده و در کنار مردم باشند می‌توانند بخش عمده‌ای از مسائل و مشکلات مردم را مرتفع کنند.» به گفته وی، «اگر مردم مسئولان را در کنار خود حس کنند، تاثیر مثبتی در افزایش انگیزه آنان برای مشارکت در انتخابات دارد. در ۴۵ سال بعد از انقلاب نیز این مردم بودند که با حضور خود در صحنه‌های مختلف از انقلاب خود دفاع کردند. حضور گسترده مردم در انتخابات می‌تواند تامین کننده امنیت کشور باشد و توطئه دشمنان را نقش برآب کند.»

کلید مشارکت مردم
همچنین علی خضریان دیگر نماینده مجلس معتقد است که مشارکت در انتخابات سه سطح دارد، یک حکومت، دوم مردم و سوم نیز سطح نخبگانی و گروه‌های سیاسی و احزاب. در سطح نخبگان باید به عدم مسؤولیت پذیری این بخش اشاره کرد، بد کارکردی، کج کارکردی، کم کارکردی و بی کارکردی نخبگان در زمان پذیرش مسؤولیت موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات بعدی کشور می‌شود. عموم مشکلات کشور از بی کارکردی و کم کارکردی نخبگان در زمان مسؤولیت است. نخبگان در خصوص کم کارکردی و بد کارکردی هیچ مسوولیتی قبول نمی‌کنند. عده‌ای وقتی در بالاترین سطوح مسوولیت قرار می‌گیرند، با بی‌مسوولیتی می‌گویند: کار دست ما نیست و اختیاری نداریم و همه چیز را با جایگاه‌های دیگر حواله می‌دهند. در چنین شرایطی باید پرسید مردم چرا باید دوباره رأی بدهند وقتی شما بی مسوولیت هستید؟
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در ادامه با بیان اینکه کلید مشارکت مردم در انتخابات، اعتماد عمومی است، خاطرنشان کرد: «عدم مسوولیت پذیری احزاب و گروه‌های سیاسی باعث آسیب رساندن به اعتماد عمومی می‌شود و اگر اعتماد عمومی آسیب ببیند، مشارکت مردم نیز کاهش پیدا می‌کند. افزایش اعتماد میان مردم و حکومت توسط نخبگان می‌تواند در مشارکت تأثیرگذار باشد. یکی از کار ویژه‌های نخبگان و احزاب، بازسازی مداوم بین حکومت و خودشان و همچنین خودشان و حکومت است. همچنین میانجی‌گری میان مردم و حکومت یکی دیگر از کارویژه‌های گروه‌های سیاسی است.»

سخن آخر
هر جامعه‌ای که بخواهد موفق شود باید در سرنوشت خود سهیم باشد و مهم‌ترین شیوه سهیم شدن در سرنوشت به ویژه در دوران کنونی تمدن بشر، شرکت در انتخابات است که به واسطه آن می‌توان مطالبه گری کرد. از این رو حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد که تا به حال تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن، بی اثر و بی نتیجه بوده است. در ابن باره نیز حسین شریعتمداری نوشت: «حضور حماسی و گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و درک مثال‌زدنی و آزمون شده آن‌ها از این واقعیت که شرکت در انتخابات نیز صرفنظر از انتخاب‌شوندگان، نشانه جایگاه مردمی و نماد حمایت مردم از نظام است، حکایت از آن دارد که انتخابات پیش‌رو با حضور و شرکت حداکثری مردم و در اندازه‌ای بسیار فراتر از آنچه در برخی از پیش‌بینی‌ها آمده است، برگزار خواهد شد.»
گفتنی است؛ حضور آحاد مردم در راهپیمایی جشن چهل و پنجمین سالروز پیروزی جمهوری اسلامی در روز یکشنبه ۲۲ بهمن در اقصی نقاط کشور جلوه‌ای از انسجام ملی و امید بود که برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی رقم زد و همانگونه که پروژه معاندان و دشمنان این نظام برای عدم حضور در راهپیمایی سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب شکست خورد در ۱۱ اسفند ماه و انتخابات مجلس دوازدهم نیز دستاوردی جز ناکامی و شکست نخواهند داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات